The party is on

DSC00067

Την εβδομάδα αυτή (1-3 Μαρτίου) έγινε στο Dubai  μια μεγάλη έκθεση για την εκπαίδευση, η GESS2016. Στα πλαίσια της έκθεσης απονεμήθηκαν και τα ετήσια βραβεία GESS Awards σε εταιρείες, σχολεία και δασκάλους που οι διοργανωτές έκριναν ότι οι επιδόσεις τους σηματοδοτούν “excellence in education”, όπως δεν βαρέθηκε να επαναλαμβανει όλο το βραδυ ο παρουσιαστης της βραδιάς Ewan McIntosh.

DSC00104

To σχολείο μας ήταν υποψήφιο στην κατηγορία “Innovation on Education” και, προς μεγάλη μας τιμή, ήταν το μοναδικό σχολείο σε όλες τις κατηγορίες βραβείων που δεν έχει (ακόμη) παρουσία στις χώρες του Κόλπου.

DSC00025

Γιατί άραγε μας επέλεξαν οι διοργανωτές; το έκαναν από λάθος; ήταν μια κίνηση αβροφροσύνης, μια μαρκετίστικη ενέργεια για να μας αναγκάσουν να έλθουμε εδώ και να ξοδέψουμε τα χρήματα μας; Μπα. Σε μια έκθεση που έρχονται δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες και σε ένα awards gala που γινεται sold out μέσα σε δέκα ημερες από το announcement date, δεν νομιζω ότι ήταν αυτός ο λόγος. Oύτε πιστεύω ότι και από τα 16 μέλη της επιτροπής βράβευσης θα ξέφευγε το παράδοξο της υποψηφιότητας μας….

IMG_8280

Ισως ο λόγος τελικά να κρύβεται στα λόγια που μου είπε ο Vikas από το ΚHDA, την αρχής που ελέγχει όλη την εκπαίδευση στο Dubai: “John, we are so happy to hear about your school. Here in Dubai, we as authorities strive to turn education into a more playfull one, to move from the academic English models to more free education style which will be more fun for the students and will fit better our culture”.

Είναι εντυπωσιακό να το ακουει κάποιος αυτό από την κυβέρνηση μιας χώρας που διοικείται με αυστηρότητα, που το 71% των παιδιων φοιτούν σε σχολεία με αγγλικό curriculum και που επενδύει στην τεχνολογία με τρέλα. Και ακόμη περισσότερο, όταν αυτό γίνεται στα πλαίσια μιας έκθεσης για την εκπαίδευση, όπου το 90% όσων είδα ήταν απολύτως βασισμένα επάνω στην εντυπωσιακή χρήση της τεχνολογίας (θα ακολουθήσει ειδικό ποστ για αυτό το θέμα).

Για μια ακόμη φορά λοιπόν, ερχόμενος σε επαφή με την διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα, συνειδητοποίησα το ίδιο πράγμα: κυριολεκτικά, δεν υπαρχει ένας σοβαρός ανθρωπος που να έχω μιλήσει και να έχει υπερασπιστεί μπροστά μου τα παραδοσιακά ακαδημαϊκά μοντέλα, αυτά που βασίζονται στην νοητική “εξόντωση” των παιδιών μέσα από όλο και περισσότερο ανταγωνιστικά σχολεία και κάτω από τόνους γνώσης και υποχρεώσεων.

Οι ίδιοι άνθρωποι όμως, όταν τους δείχνεις τον εναλλακτικό τρόπο εκπαίδευσης και τους δείχνεις και τα αποτελέσματα, σοκάρονται και στο τέλος όλοι λίγο-πολύ ολοι ρωτάνε το ίδιο: “John, how the hell you can assign children so much freedom? It should be a disaster….”

Well, my friends, it’s not a disaster and soon you will find out how it’s done. In a school near you. The party is on…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s