Συνεργασίες II

από την Σπυριδούλα Πατούνα

Πριν από λίγες ημέρες, τα παιδιά του προνηπίου κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες των 5 και να φτιάξουν έναν φανταστικό πλανήτη, μαζί με την ιστορία του. Για να βοηθηθούν, τους τέθηκαν οι εξής ερωτήσεις:

  • Ποιο είναι το όνομά του;
  • Από τι είναι φτιαγμένος;
  • Τι χρώμα έχει;
  • Ποιοι ζουν εκεί;
  • Πώς περπατάνε;

Φωτογραφία1105

Οι 4 ομάδες χωρίστηκαν και ξεκίνησαν να δουλεύουν για 12 λεπτά, χωρίς να εμπλακεί κάποια δασκάλα στη μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Σε 12 λεπτά μαζευτήκαμε στον κύκλο για να συζητήσουμε τι κατάφερε να κάνει κάθε ομάδα. Το αποτέλεσμα ήταν 50-50: οι 2 ομάδες κατάφεραν να φτιάξουν ιστορία, ενώ οι άλλες δύο, όχι.

Τα παιδιά ρωτήθηκαν αν η συνεργασία ήταν εύκολη ή δύσκολη. Οι απαντήσεις των παιδιών που κατάφεραν να συνεργαστούν ήταν οι εξής:

  • Ήταν πολύ εύκολο να συνεργαστούμε.
  • Τα καταφέραμε γιατί ακούγαμε ο ένας τον άλλον
  • Τα καταφέραμε γιατί δε μιλούσε ο ένας πάνω στη φωνή του άλλου
  • Είχαμε διαφωνίες, αλλά τις συζητήσαμε όλοι μαζί
  • Λέγαμε όλοι τη γνώμη μας και μετά αποφασίζαμε ποια είναι η πιο ωραία
  • Δε φωνάζαμε και δεν τσακωνόμασταν.
  • Είμαστε χαρούμενοι και μας αρέσει η δουλειά που κάναμε
  • Θα θέλαμε να το ξανακάνουμε

Τα παιδιά αυτών των ομάδων όντως ακολούθησαν όλα όσα είπαν. Επιπλέον, αποφάσισαν να ζωγραφίσουν κιόλας: η μία ομάδα αποφάσισε να κάνει τη σημαία του πλανήτη της και η άλλη ομάδα να ζωγραφίσει κάτι που θα δείχνει τα χαρακτηριστικά του πλανήτη.

Φωτογραφία1106

Μάλιστα, η μία ομάδα αποφάσισε ακόμη και τη ζωγραφιά που έφτιαξαν όλοι μαζί, να τη μεταφέρει όλη η ομάδα μαζί στον κύκλο για να τη δείξει στην ολομέλεια! Η άλλη ομάδα επίσης μοιραζόταν ακόμη και τον ίδιο μαρκαδόρο!

Τα παιδιά που δεν κατάφεραν να συνεργαστούν, είπαν τα εξής:

  • Ήταν πολύ δύσκολο να συνεργαστούμε
  • Δεν τα καταφέραμε γιατί εγώ ήθελα ο πλανήτης να είναι πορτοκαλί και ο άλλος κίτρινος
  • Μιλούσαμε ο ένας πάνω στη φωνή του άλλου
  • Δεν ακούγαμε ο ένας τον άλλον
  • Δε συζητήσαμε γιατί ο καθένας ήθελε να πει τη δική του ιδέα για να την κάνουμε
  • Τους μιλούσαμε και δε μας έδιναν σημασία
  • Η ομάδα μας χωρίστηκε και αντί να είμαστε όλοι μαζί ήταν 3 παιδιά που είχαν μια ιδέα και 2 που είχαν μία άλλη
  • Δε μπορούσαμε να βρούμε κάτι να συμφωνήσουμε
  • Δεν προλάβαμε μέσα στο χρόνο να έχουμε κάτι έτοιμο
  • Είμαστε στεναχωρημένοι που δεν έχουμε κάτι να παρουσιάσουμε
  • Δε θέλω να το ξανακάνουμε

Τα παιδιά προβληματίστηκαν. Μην ξεχνάμε πως από τις αποτυχίες μαθαίνουμε…

Ακολούθησε συζήτηση για το τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει διαφορετικά οι 2 ομάδες που δεν τα κατάφεραν και κατέληξαν ότι η συνεργασία έχει προϋποθέσεις, που αν δεν τηρηθούν δε γίνεται να βγει αποτέλεσμα…

Τελικά, είναι εύκολο ή δύσκολο πράγμα η συνεργασία;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s