Τα παιδιά μαθαίνουν την Ιστορία

από τον κ. Θωμά Μάνδρο

——————————–akropolis-blog

“Είμαι συνταξιούχος εκπαιδευτικός.  Είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας, επειδή γνωρίζω καλά ότι η πατρίδα μου γέννησε θεούς και ήρωες.  Πολιτισμούς και τέχνες, ασύγκριτες και αναλλοίωτες στους αιώνες.

Με απαράμιλλη και δημιουργική φαντασία, έπλασε δημιουργήματα που εγαλούχησαν επί αιώνες τις γενιές, όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά όλου του κόσμου.

Κάποια μέρα , τούτο το καλοκαίρι , η εγγονούλα μου η Αθηνά, ήρθε στο σπίτι και μου είπε:

«Παππού αύριο θα πάμε στο Μουσείο της Ακρόπολης !»

Σημειωτέον ότι είναι τεσσερισήμισι χρόνων και «φοιτά» στον παιδικό σταθμό της γειτονιάς μου, με ονομασία Ντόροθυ Σνοτ. Η έκπληξή μου υπήρξε μεγάλη αλλά και πολύ ευχάριστη! «Παιδιά προσχολικής ηλικίας σε μουσείο!», σκέφτηκα.

Άφησα την σκέψη μου και την φαντασία μου να δουλέψουν δημιουργικά. Επανέφερα κατ’ αρχήν στην μνήμη μου την λέξη «μουσείο». Οι αρχαίοι μας πρόγονοι ονόμαζαν έτσι τον τόπο που ήταν αφιερωμένος στις μούσες ή τον Ναό των Μουσών.  Περίφημοι τέτοιοι ναοί ήταν του Ελικώνα και της Αθηνάς (λόφος του Φιλοπάππου).

Σήμερα, μουσεία ονομάζονται τα ιδρύματα όπου φυλάσσονται και επιδεικνύονται, αφού ταξινομηθούν κατάλληλα, διάφορα αξιόλογα αρχαιολογικά αντικείμενα, επιστημονικά και καλλιτεχνικά.  Η Ελλάδα μας είναι πλούσια, κυρίως σε αρχαιολογικά μουσεία , που τα τροφοδότησε άφθονα το ένδοξο παρελθόν της. Τα περισσότερα απ’ αυτά ευρίσκονται στην Αθήνα, με σπουδαιότερο απ’ όλα το Νεο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου φυλάσσονται τα περιβόητα και περίφημα έργα των μεγάλων Ελλήνων γλυπτών της αρχαιότητας.

Το νέο Μουσείο ης Ακρόπολης που εγκαινιάσθηκε προσφάτως, εκπλήσσει τον επισκέπτη, τόσο για την μεγαλοπρέπεια των χώρων όσο και για την φωτεινότητα, όσο και για τα αριστουργήματά της!!

Σ’ αυτό λοιπόν το Μουσείο θα πήγαινε η εγγονούλα μου με τους συμμαθητές της!

Η πρώτη  μου φράση που πετάχτηκε αυθόρμητα από τα χείλη μου ήταν η εξής: «Συγχαρητήρια στις δασκάλες και την ιδιοκτήτρια του σταθμού που είχαν τέτοια έμπνευση και ανέλαβαν τέτοια πρωτοβουλία”.

Την στιγμή που οι μισοί τουλάχιστο Έλληνες δεν έχουν επισκεφθεί καν την Ακρόπολη, όταν οι νέοι μας ασχολούνται με οτιδήποτε άλλο εκτός από τον πολιτισμό των προγόνων, τα μικρά παιδάκια θα έπαιρναν την πρώτη τους γεύση από πολιτισμό, από προγόνους, από αρχαία Ελλάδα.

Νομίζω ότι έτσι η μνήμη τους θα κρατήσει για πάντα καλά κρυμμένη την Εμπειρία, θα νιώσουν υπερηφάνεια που είναι Ελληνόπουλα και θα μυηθούν στα μυστικά της αρχαιότητας, στο μεγαλείο των προγόνων και στην  αίγλη του πολιτισμού, που δεν πρόκειται να τον καταστρέψουν οι αιώνες.

Περίμενα με αγωνία να γυρίσει η εγγονούλα μου, η Αθηνά. Στην ερώτησή μου «πώς τα πέρασες και τι είδες γλυκιά μου;» άρχισε να μου αφηγείται λεπτομέρειες για την ομορφιά των γλυπτών. ’Ήξερε όλα τα ονόματα, την στάση του κάθε αγάλματος και γιατί μερικά είχαν μισό κεφάλι. Ήταν ενθουσιασμένη. Χάρηκα αφάνταστα!

Και πάλι συγχαρητήρια στα κορίτσια του σταθμού που έβαλαν τις μικρές καρδούλες να χτυπήσουν στους ρυθμούς της Ελληνικής μεγαλοσύνης και απέκτησαν το κίνητρο , να συνεχίσουν να ασχολούνται με την Ελλάδα, την ιστορία της και τον πολιτισμό της.”

———————————-

(ο κ. Μάνδρος είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός και παπούς της μικρης μας Αθηνάς. Τον ευχαριστούμε για το πολύ ωραίο κείμενο!)

Leave a Reply

